Waar ben ik?! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Waar ben ik?! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Waar ben ik?!

Blijf op de hoogte en volg Jenny

18 Februari 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Voor het eerst in mijn leven werd ik donderdag in paniek wakker met de gedachte: Waar ben ik? Best een rare ervaring, vooral als je nagaat dat ik ondertussen al 5 maanden hier in New York ben. Je zou denken dat ik dan toch wel gewend ben. Nadat ik even om me heen keek dacht ik: Ohja, EF.. New York.. Tarrytown. En toen viel ik weer rustig in slaap. Heel vreemd, ik heb dit in Nederland nog nooit gehad. Waar ik ook sliep.

Donderdag ben ik samen met Marifer en Lorena (een ander mexicaans meisje) naar de bios geweest. Ik wilde eigenlijk niet omdat ik best wel blut ben en ook niet zo in de stemming was maar Marifer heeft me gechanteerd, zij wilde voor mij betalen, wat ik weer niet wilde accepteren, maar als ik niet mee zou gaan, zou zij niet meegaan als we in maart weer uitgaan hahaha, lekker zootje dus. Maargoed, uiteindelijk zijn we naar de film Beautiful Creatures geweest, wat uiteindelijk best wel een teleurstelling was. Ik heb het boek thuis liggen, die moet ik nog lezen. Op internet lees ik dat de film heel anders is als het boek want die schijnt wel heel mooi te zijn. Gelukkig maar.

We hebben dit weekend eigenlijk vrij weinig gedaan. Maar, het weekend duurt deze week 3 dagen, want het is maandag President's Day, en aangezien dat als een feestdag wordt gezien hier, hebben we dan geen les. Marifer, Lorena en ik gaan gezellig naar Madame Tussauds en daarna gaan zij naar de musical the Phantom of the Opera, maar ik (weer vanwege dat stomme geld) ga dan weer terug naar de campus.

En dan nog een nieuwtje: hoogst waarschijnlijk verhuis ik komende week weer naar een andere kamer. Onze oude kamers zijn nog lang niet klaar maar daar kan ik echt niet op wachten. Ik ben naar de Housing Office geweest en verteld dat ik deze kamergenoten echt niet leuk vind, en toen is ze in de computer gaan kijken en heeft ze een andere kamer gevonden waar ik met één van mijn oude kamergenoten in kan (die andere wil in haar nieuwe kamer blijven want dat is een single room). Ik wil wel eerst weten waar de kamer is want ik ga het liefst terug naar mijn oude gebouw. Maar als ik eerlijk ben vind ik alles wel beter dan waar ik nu woon. Ik begin een steeds grotere hekel te krijgen aan mijn kamergenoten, ik haat het dat ik bovenin een stapelbed lig, het feit dat ik amper ruimte heb voor mijn spullen helpt ook niet echt, en onze douche veranderd telkens van temperatuur als je eronder staat waardoor ik mijn hoofd en andere delen van mijn lichaam al meerdere keren bijna heb verbrand. Geen pretje kan ik je vertellen. Natuurlijk heb ik hier al iets over gezegd tegen EF maar de monteur die is geweest heeft het overduidelijk niet kunnen maken. Nu douche ik iedere keer in de douches in de sportruimte nadat ik gesport heb, maar die zijn volgens mij voor dwergen of aziaten gemaakt want ik moet toch wel echt door de knieën als ik eronder wil staan. Samengevat: Ik ben gewoon echt ongelukkig in deze kamer. Tot zover mijn geklaag.

Groetjes vanuit Tarrytown!

  • 18 Februari 2013 - 13:41

    Wendy:

    Als je maar wel geld hebt als wij komen! haha

  • 19 Februari 2013 - 01:25

    Jenny Buijs:

    Maart is weer een nieuwe maand met een nieuw budget :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 43718

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: