Mijn excuses - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Mijn excuses - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Mijn excuses

Blijf op de hoogte en volg Jenny

23 April 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ik weet dat heel Volendam en omstreken iedere week met smart zit te wachten op een nieuw reisverslag *uche* maar ik ben het de afgelopen twee weken simpelweg vergeten. Sorry daarvoor.

Inmiddels is mijn chinese kamergenoot alweer vertrokken. Ze was wel aardig maar ik had verder weinig contact met haar. Mijn andere kamergenoot was zondag compleet verrast toen ik r vertelde dat die andere alweer naar huis was. Dat zegt wel genoeg over hoeveel contact er was denk ik..

Vorig weekend ben ik met Talisa, Ji (een meisje uit korea) een nog twee meiden naar de Bronx Zoo geweest, de vierde grootste dierentuin van de wereld. Het was een leuke dag, het begon koud maar uiteindelijk kwam het zonnetje door en was het precies goed. De dierentuin was heel leuk maar een deel van het park was nog afgesloten omdat daar in september een man in het tijgerverblijf was gesprongen, helaas waren wij daar niet van op de hoogte, want nu konden we geen olifanten en luipaarden zien. Toch wel jammer. Maar het was wel de moeite waard!

Afgelopen zaterdag ben ik naar Manhattan gegaan omdat ik nog een paar dingen op mijn to-do lijst had staan. Ik ben eerst naar de High Line park gegaan. Dit is een oud treinspoor wat niet meer gebruikt wordt, en waar ze een soort park van gemaakt hebben. Het hele spoor is vol gegroeit met bomen en planten en is ongeveer 20 straten lang. Heel leuk om te zien. Hierna ben ik heel Manhattan doorgelopen omdat ik aan de uiterste west kant was, en ik naar de uiterste oost kant moest. Onderweg kwam ik de New York University nog tegen. De universiteit bestaat uit tig gebouwen, ik weet nu nog steeds niet wat nou precies het hoofdgebouw was, want uiteindelijk heb ik het opgegeven en ben ik doorgelopen naar mijn volgende bestemming: de Titanic Memorial Lighthouse. Ik raakte alleen best wel verdwaald in Chinatown, wat veeeeel groter is dan ik in de eerste instantie dacht. Er kwam geen einde aan. Ik moest een paar keer stoppen bij een McDonalds om wifi op te vangen zodat ik de navigatie op mijn telefoon kon raadplegen. Het heeft een paar uur geduurd, maar ik er terecht gekomen. Niet dat ik het erg vond om te verdwalen want het was een prachtige dag, en ik heb een heel stuk langs het water gelopen, met geweldig uitzicht. De Titanic Memorial was leuk om te zien, vooral vanwege mijn lichtelijke Titanic obsessie van vorig jaar. Omdat ik toen al uuuuren aan het lopen was heb ik hierna de metro terug naar Grand Central gepakt. Ik wilde nog helemaal naar het onderste puntje lopene maar dat lukte gewoon niet meer. Ik heb uiteindelijk ruim 12 kilometer gelopen, en dat kan ik nu nog steeds voelen aan mijn beenspieren..

Verder heb ik besloten dat het tijd wordt om EF in Nederland maar eens een mail te sturen. Mijn reis loopt bijna ten einde en ik vind dat ze toch wel moeten horen wat er allemaal mis is met hun New York campus. Waarschijnlijk doen ze er niks aan, het enige wat EF wil is geld vangen volgens mij, maar ik wil het ze toch wel laten weten. Wat ze er dan mee doen moeten ze zelf maar weten.

Met mij gaat het allemaal goed. Alles gaat zijn gangetje hier..

Weet niet wanneer mijn volgende reisverslag komt want ik heb de komende tijd even niks op de planning staan, en ik denk niet dat jullie het heel interessant vinden om te lezen hoe ik zo veel mogelijk slaap in het weekend en het enige actieve wat ik doe, heen en weer lopen tussen mijn laptop en bed is.

Groetjes vanuit Tarrytown!

  • 25 April 2013 - 08:13

    Pa:

    Niagara Falls????

  • 26 April 2013 - 01:53

    Jenny Buijs:

    Dat is pas 10 mei pa. Tot die tijd heb ik geen plannen en is er dus waarschijnlijk ook geen nieuwe blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 43727

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: