Back to school - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Jenny

07 Januari 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Goede voornemens. Ik hou me er nooit aan, vandaar dat ik me er ook niet meer aan waag. Wel wil ik echt zoveel mogelijk sporten. Maar daar ben ik in het vorige jaar al mee begonnen. Ik ben nu bijvoorbeeld al 6 dagen achter elkaar iedere dag gaan sporten. Nu de lessen weer beginnen wil ik dat wel volhouden, hoewel het dan niet iedere dag meer kan, maar 5x in de week is ook wel goed.

En dan school. 3 weken vakantie zijn ten einde. En het werd ook wel een beetje tijd. Die week in Nederland was binnen no-time alweer voorbij maar die 2 weken daarna duurden toch wel lang. Ik heb de afgelopen week eigenlijk alleen maar gesport en tv-series gekeken. Ik had wel iedere dag naar Manhattan kunnen gaan zoals sommige mensen van je verwachten als je hier verblijft, maar dan zou ik volgende week al naar huis kunnen. Het geld groeit namelijk niet op mijn rug.
Maar, naar mijn mening is vakantie pas echt vakantie als je iedere dag lekker kunt doen waar je zelf zin in hebt. En de hele avond serie's kijken vond ik heeeerlijk. Maar goed, nu dus terug naar school. Vind ik niet zo erg, hoewel ik niet echt blij ben met mijn nieuwe rooster. Misschien dat jullie je nog herinneren dat ik het een tijdje terug had over mijn lerares, dat die niet zo goed les gaf en dat we, nadat we over haar geklaagd hadden, een nieuwe leraar kregen. Nu na de vakantie heeft iedereen een nieuw rooster met nieuwe leraren. En welke lerares heb ik weer gekregen? Juist. Af en toe vraag ik me af of ze bij EF wel verstand hebben. Maarja, wie weet heeft ze wel geleerd van onze klacht en zijn de lessen nu wat interessanter. Wat wel lekker is aan mijn rooster is dat mijn vroegste les om 09:30 begint. Wel wat minder dat ik 2x in de week om 17:40 pas klaar ben maarja, het is niet anders. Zolang we maar iets leren!

Alles gaat gewoon zijn gangetje hier. Aldara is vrijdag terug gekomen en Marifer vandaag (zondag) dus nu zijn we weer compleet! Ze blijven helaas nog maar 2 maanden dus we moeten extra genieten van de komende tijd. Geke en ik zijn over 3 weken ook alweer op de helft dus het lijkt mij een goed idee om maar eens een lijst te maken van alles wat ik nog wil doen hier. Je denkt wel dat je alle tijd van de wereld hebt maar voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem.

Mijn koffer is nog steeds niet terug, en dat komt hij zeer waarschijnlijk ook niet. Delta heeft tegen me gezegd dat ik wel een claim in kan gaan dienen, dus dat zegt wel genoeg. Ik ga deze week de benodigde formulieren invullen voor mijn verzekering, met bijbehorende bonnetjes van de spullen die in mijn koffer zaten en dan wachten tot ik het vergoed krijg..

En ohja, ik heb besloten mijn haar weer terug te verven naar blond. Ben wel een beetje angstig dat het dan oranje of groen wordt, maar ik neem aan dat als ik naar een echte kapper ga, die toch wel weet wat hij/zij doet. We zullen zien. Als het zover is volgen er natuurlijk foto's.

Dat was het weer voor deze week. Volgende week horen jullie hoe de lessen zijn gegaan met mijn "favoriete" lerares. Ben benieuwd!

Groetjes vanuit Tarrytown

  • 07 Januari 2013 - 07:13

    Pa:

    Toch een goed voornemen: Back to blond!
    En je weet het: Blondes have more fun!
    Maar ik wil eerst de foto zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 43721

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: