Washington D.C. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Washington D.C. - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Washington D.C.

Blijf op de hoogte en volg Jenny

05 Maart 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Sorry dat deze blog wat later is, ik kan om een of andere reden niet meer op mijn blog komen dus ik moest een andere computer zoeken waar hij het wel deed. Mijn volgende blog is trouwens nog later volgende week, want mijn vriendinnen zijn hier van zaterdag tot woensdag dus in die dagen heb ik dan natuurlijk geen tijd om een blog te schrijven!

Afgelopen weekend ben ik met Marifer en Geke naar Washington geweest. Onderweg hebben we tussenstops gemaakt in Philadelphia en Baltimore. Daar hebben we de Liberty Bell en Fort McHenry bezocht. Maar, het ging mij vooral om Washington. Het witte huis, Lincoln Memorial, Washington Monument, Jefferson Memorial en Capitol Hill. Allemaal dingen die je bezocht moet hebben als je in Washington bent. Het witte huis was toch best wel anders dan ik verwacht had. Maar wel heel cool om eens gezien te hebben! Wat ik het mooiste vond was the Capitol. Dit gebouw is zó Washington. Als je series of films kijkt die in deze stad afspelen zie je altijd het Capitool voorbij komen. Een enorm gebouw waar de volksvertegenwoordiging van de Verenigde Staten zich zetelen. We hadden weinig tijd, dus we konden niet te dichtbij komen maar het was nog steeds ontzettend indrukwekkend. (Zie foto’s) Ik vond het leuk om eindelijk een ander deel van de VS te zien. Wel grappig als je dan naar huis rijd, en het enige wat je ziet brede wegen en bomen zijn, (we hadden net zo goed in NL kunnen rijden, zat weinig verschil in) maar zodra je dan New York City inrijd is het weer één en al wolkenkrabbers. Ik hou van New York :)

Dit was ons laatste weekend samen. Zaterdag gaat Marifer naar huis en Geke vertrekt twee weken later naar Hawaii. Ook Aldara gaat zondag naar huis, dus het was jammer dat die niet mee was naar Washington.

Nu nog even de komende dagen overleven en dan genieten van 2 weken voorjaarsvakantie. 1 week leuke dingen doen met mijn vriendinnen, Nico, Johan en John en 1 week slapen, slapen, slapen en sporten. Ohja, en verhuizen!

Tot over anderhalve week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 43758

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: