Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Gemengde gevoelens - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Gemengde gevoelens

Blijf op de hoogte en volg Jenny

27 Januari 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ben ik blij of juist niet? Dat is een goede vraag. Ik ben hier nu al meer dan 127 dagen, wat betekend dat ik over de helft ben. Aan de ene kant ben ik toch wel blij, dat de tijd gewoon doorgaat en ik over ruim 4 maanden weer naar huis kom. Maar aan de andere kant zijn er nog zoveel dingen die ik wil doen en krijg ik nog totaal geen genoeg van New York. Raar idee dat we nu alweer over de helft zijn maar ik vind wel dat de tijd voor de kerstvakantie een stuk sneller ging dan erna. Waar dat aan ligt? Geen idee, misschien aan de doodsaaie lessen, of misschien aan dit STRONTWEER! Het is ijskoud en de verwarming doet het al bijna een week niet. Deze week was het dieptepunt -13 met een gevoelstemperatuur van -21. En dan af en toe ook nog sneeuw erbij. Niet leuk!! De meeste mensen weten wel dat ik een diepe haat koester voor winter. Kou, sneeuw, ijs, bah. Ik heb nooit gesnapt wat mensen er leuk aan kunnen vinden. Maargoed, nog maar 51 dagen tot de lente begint. Even doorbijten dus.

Terug naar de verwarming. De eerste 3 nachten heb ik liggen bibberen in mijn bed. Ik had meerdere lagen kleren aan maar het gaf niet. Daarna kreeg iedereen in mijn gebouw een extra deken cadeau en sindsdien slaap ik weer (redelijk) normaal. We hadden ook 3 dagen geen warm water waardoor we in het sportcentrum moesten douchen, waar al zoveel mensen hadden gedoucht dat het water daar ook niet warm meer was, maarja je moet toch wat. Inmiddels kan ik weer gewoon een heerlijk warme douche nemen godzijdank. Ik ben wel blij dat het gebouw tegenover ons, waar Geke, Marifer en Aldara wonen, wel verwarming heeft zodat ik daar af en toe kan opwarmen.

Gister kregen we een brief waarin stond dat iedereen op mijn verdieping tijdelijk zijn kamer uit moet na het weekend, terwijl ze de verwarming maken. God mag weten waar ze ons allemaal gaan stoppen, want voor zover ik weet zitten alle kamers bijna vol. Maarja we gaan het zien. Als ze die verwarming maar snel maken! Dat zal mijn humeur in ieder geval een stuk verbeteren.

Vandaag zijn de mexicanen en Geke aan het skiën in New Jersey. Vanzelfsprekend laat ik dat uitje aan me voorbij gaan. Ik lig lekker ingepakt in mijn geweldige deken en het enige waarvoor ik deze warmte verlaat is om te eten en te sporten!

Groetjes vanuit Tarrytown

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 43756

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: