Thanksgivingweekend - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Thanksgivingweekend - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Thanksgivingweekend

Blijf op de hoogte en volg Jenny

25 November 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

"Thanksgiving is about being thankful for what you have." Vandaar dat er die avond urenlang hele meutes met mensen voor alle winkels in de rij staan, die alleen maar kunnen denken: Kopen kopen kopen! Die amerikanen met hun gekke traditie's...

Wat wel een leuke traditie is, is de Thanksgiving Day Parade. Donderdagochtend stond mijn wekker om 3:50. Om 5:12 ging de eerste trein van de dag en omdat we een goed plekje bij de parade wilden hebben moesten we die maar nemen. Uiteindelijk stonden we vooraan en konden we alle wagens en ballonnen perfect zien. Om 09:45 kwam dan eindelijk het begin van de parade bij ons voorbij. Het was echt superleuk om mee te maken. Enorme ballonnen van nijntje, grote smurf, spiderman, pokemon, uncle Sam en nog veel meer. En op de wagens kwamen nog wat beroemdheden voorbij; Carly Rae Jepsen, Colbie Caillat, Don McLean, the Wanted, Jimmy Kimmel, Whoopie Goldberg enz. We zijn bijna bevroren in de uren dat we stonden te wachten tot het eindelijk begon maar het was het helemaal waard! We hebben met zijn drietjes 1500 foto's gemaakt volgens mij. Heb er een paar hier geüpload.

Toen we 's middags thuiskwamen ben ik na het eten meteen mijn bed in gedoken. Rond 23:30 werd ik weer wakker en om 04:00 ben ik maar weer verder gaan slapen. In totaal heb ik zo'n 13 uur geslapen maar dat had ik ook wel nodig. Vrijdagmiddag ben ik nog even naar het winkelcentrum geweest. Wilde toch nog even wat meepikken van Black Friday zonder tussen al die krijsende shopaholics te staan 's avonds. En hoewel de kortingen niet meer zo wild waren als 's nachts, was het toch nog wel goedkoop winkelen.

Voor gister (zaterdag) had ik kaartjes gereserveerd voor Ground Zero voor mij en Marifer. We moesten er om 11:30 zijn. Helaas voor ons waaide het best hard en was er een boom op het spoor gewaait. We hadden hierdoor drie kwartier vertraging maar uiteindelijk mochten we godzijdank nog wel naar "binnen" ook al waren we te laat.
Ground Zero is nog niet af, dat was wel te zien aan het museum die nog dichtzat en de Freedom Towers die nog lang niet af zijn, maar het was toch wel indrukwekkend. En tegelijkertijd ook wel raar om daar dan te staan, nu de plekken waar de torens stonden er zo mooi uitzien. Ook hiervan heb ik wat fotos geüpload.
Hierna zijn we opzoek gegaan naar de welbekende stier in de buurt van Wall street. Het was echt heel koud dus nadat we een foto hadden gemaakt gingen we weer terug naar Grand Central.
's Avonds heb ik met Aldara bij Geke gelogeerd. We hebben gezellig pizza gegeten en Fourloco's gedronken, een leuk avondje.

Vandaag is het zondag, oftewel luierdag. Het enige waar ik mijn bed voor uit wil komen is brunch en avondeten. De was doen komt morgen wel weer!

Groetjes vanuit Tarrytown

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 43738

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: