Verjaardag! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Verjaardag! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Verjaardag!

Blijf op de hoogte en volg Jenny

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Afgelopen weekend ben ik met Geke naar Staten Island geweest. Dan vaar je met de ferry langs het vrijheidsbeeld. Het was zo leuk om die eindelijk eens met eigen ogen te zien! Het is tenslotte hét symbool voor New York. Op Staten Island zelf was weinig te beleven, het was er zo rustig dat het op soms wel wat weg had van een spookstad. Maar we hebben er nog een boekcafé bezocht waar ze ook elpee's, cassetebandjes en videobanden verkochten. Heel grappig om te zien.
Toen we weer in Manhattan waren zijn we naar de Strand Bookstore geweest. Ik kon daar mijn lol wel op. Inmiddels heb ik al veel te veel boeken gekocht dus voorlopig moet ik het wat rustiger aan doen, anders krijg ik alles niet mee terug naar huis.

Zondag ben ik naar the New York Public library geweest. Dat was zó groot dat ik de normale boeken niet eens kon vinden. Ik ben nu tijdelijk lid, ze willen alleen nog iets zien waar mijn adres op staat en dan ben ik echt lid. Nu alleen nog uit zien te vinden waar ik mijn soort boeken kan vinden!!
Daarna ben ik naar SoHo gegaan. Ik ging erheen voor de Uggstore maar heb daarna ook nog even rondgelopen. Als ik de loterij win kan ik daar nog weleens terugkomen maar voor nu liggen de winkels daar niet echt in mijn prijsklasse. Desondanks was het wel leuk om te zien.

En dan was gister eindelijk mijn 22e verjaardag!! 's Ochtends toen ik wakker werd hing er een poster op de deur waarop stond: Knock 3x if you want to wish Jenny a happy birthday.. and then RUN! Gelukkig sliep ik met oordoppen in dus of er die nacht al mensen aangeklopt hadden weet ik niet haha. Later op de dag hoorde ik wel nog mensen kloppen en daarna wegrennen dus dat was wel grappig.
Na het ontbijt heb ik eindelijk eens gebruik gemaakt van de sportruimte. Het was heerlijk rustig dus ik kon lekker mijn eigen gang gaan. Ik wil er minstens 3x in de week naartoe, want dat eten hier maakt je er echt niet magerder op. Toen ik uit de douche kwam hing er een ballon aan mijn deur. En later in de klas hebben mijn klasgenootjes nog Happy Birthday voor me gezongen dus ik voelde me al helemaal jarig.
Ook heb ik nog even geskypt met mijn vader en Nico die al helemaal klaarzaten met feestmutsen op en toeters, dat vond ik ook wel heel lief!

's Avonds zijn we lekker uiteten geweest. Want dat campus eten komt mijn neus uit, en op je verjaardag wil je ook wel iets lekkers eten. En een lekker wijntje erbij is ook niet verkeerd. Daarna nog een lekkere bak frozen yoghurt als toetje en de avond was compleet. Van Geke heb ik een bon van de Strand Bookstore gekregen en van Marifer een cupcake. Heel lief, en het was een hele leuke verjaardag. Moet er alleen wel aan wennen dat ik nu alweer 22 ben.. Klinkt best wel oud.

Wat betreft de lessen, ik vind er nog steeds niks aan. Van de week viel ik tijdens Ilab (les op de computer) zelfs in slaap, zo interessant is het. Als het goed is gaan we na volgende week allemaal een niveau omhoog dus ik hoop dat het dan allemaal wat interessanter wordt.

Ook heb ik nog een nieuwtje, hoewel veel van jullie het inmiddels denk ik al weten, van 14 tot 20 december ben ik terug in Volendam! Ik vlieg op 13 december laat in de avond, wat betekend dat ik 1 dag les mis op vrijdag, maja BOEIEN. 20 december vlieg ik 's ochtends vroeg weer terug dus ik ben niet zo heel lang thuis maar ik ben wel blij dat ik dan iedereen weer even kan zien.

Inmiddels zit ik hier alweer 4 weken. Aan de ene kant gaat het best wel snel maar aan de andere kant lijkt het ook alsof ik hier al veel langer zit. Dat kermis nog maar anderhalve maand geleden is kan ik me amper voorstellen.

Maargoed, ik heb het hier nog steed reuze naar mijn zin en ik kan nog lang geen genoeg krijgen van New York!

See you next time!
Groetjes uit Tarrytown

  • 18 Oktober 2012 - 15:45

    Geke Visser:

    FROYO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 43737

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: