Creditcard gevaar - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Creditcard gevaar - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Creditcard gevaar

Blijf op de hoogte en volg Jenny

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

En toen begon de tweede schoolweek alweer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste week nogal saai vond omdat het over politiek ging. Was ik helemaal blij dat ik aan al dat gedoe in Nederland kon ontsnappen, kom ik hier gaat het wéér over politiek.. Gelukkig beginnen we dinsdag aan een nieuw hoofdstuk: Classic Living. En het leukste daarvan is dat we woensdag op een"fieldtrip" gaan naar Manhattan om daar verschillende gebouwen te bekijken waar ik sowieso al naartoe wilde dus dat scheelt weer :)

Afgelopen weekend zijn we alleen op zaterdag naar de stad geweest. Eerst zaterdagmiddag naar the Metropolitan Museum of Art. Dat was best interessant. Wij waren ook heel goed vertegenwoordigd daar want er hingen heel veel nederlandse schilderijen. En 's avonds zijn we naar Times Square geweest. Zoooooo geweldig! Ik ga daar nog vaak terugkomen!

Vrijdagavond en zondagmiddag zijn we weer naar het Palisades Center geweest. Shoppen, shoppen en nog meer shoppen. Wie houd je tegen als je een creditcard hebt? Het enige wat je hoeft te doen is hem ergens doorheen te halen en je hebt betaald, hier doen ze niet aan pincodes. Makkelijk toch? Helaas is dit wel gevaarlijk. Voor je het weet zit je dik over je budget en moet je de maand erna op rantsoen. Nou heb ik mijn uitgaves nog wel een beetje bijgehouden natuurlijk, dus ik zit niet te ver over mijn budget, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die na een paar maanden al naar huis moeten bellen met de mededeling dat hun geld op is ;)

Komende zaterdag gaan we naar de Comedy Club. Ein-de-lijk kan dan ik weer een wijntje drinken. Ik voel me net een afkickende alcoholist met al die vrienden die nog maar 18 zijn. Nou heb ik al gehoord dat je niet overal je ID hoeft te laten zien dus volgende keer sleep ik ze gewoon mee naar een bar!

Dat was het weer voor deze keer!

Groetjes uit Tarrytown!!

  • 01 Oktober 2012 - 15:26

    Mandy:

    Zuipschuit! Geniet r van... Maar pas wel een bbeetje op je centjes!
    Ben trots op je lieve zus! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 43739

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: