Eerste dagen - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jenny

24 September 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Na een lange reis kwamen we donderdagavond eindelijk aan op de campus. Mijn japanse kamergenootje Mai was net voor mij aangekomen maar had gelukkig nog geen bed uitgezocht dus kon ik het losse bed innemen ipv het stapelbed. Helaas voor mij piept het bed enorm en ik draai nogal veel maar Mai lijkt er geen last van te hebben gelukkig. Er is nog een bed vrij dus ik neem aan dat we nog een kamergenoot krijgen maar wanneer die komt is een verrassing.

Vrijdag zijn we voor het eerst naar New York City geweest. Grand Central was heel leuk om te zien maar het moment dat je die deuren uitloopt Manhattan in is toch wel een geweldig moment. Eindelijk was ik dan in New York!! Ik zag er waarschijnlijk heel erg uit als een toerist, constant omhoogkijkend en een miljoen foto's makend van alle hoge gebouwen, maar dat mag de eerste paar weken wel vind ik.
Vervolgens zijn we naar Rockefeller Center gelopen waar we mochten genieten van het adembenemende uitzicht vanaf het hoogste punt van het gebouw.

Zaterdag ben ik met een ander nederlands meisje Geeke, haar kamergenoot uit Mexico; Marifer en Emelia uit Denemarken naar Central Park gegaan waar we fietsen hebben gehuurd. Het is echt heel onwerkelijk om in zo'n enorm park over de wegen te vliegen terwijl je overal waar je kijkt torenhoge gebouwen boven de bomen uit ziet komen.

Zondag werden we met de bekende gele amerikaanse schoolbussen naar het Palisades Center gebracht. Een enorm winkelcentrum waar we een paar uurtjes mochten doorbrengen. Veel te kort helaas maar ik heb toch wel goed gebruik gemaakt van mijn tijd. Victoria's Secret was echt geweldig. Ik vond serieus alles mooi! En daarna Forever 21.. Als je een meid in New York bent MOET je daar echt heen. It's paradise! En ook niet duur. Waar ik trouwens nog wel aan moet wennen is dat bovenop alle amerikaanse prijzen nog tax komt. Het is niet zo heel veel maar wel irritant dat de prijzen die je overal ziet dus eigenlijk niet kloppen.

Vandaag had ik mijn eerste lesdag. Study skills. Het is eigenlijk een les waarin je wordt geleerd hoe je moet leren. Misschien wel handig na 3 jaar niet op school te hebben gezeten maar persoonlijk vond ik het vandaag niet echt heel interessant. Mijn lerares was wel heel aardig.

Wat ik wel grappig vind aan New York (en heel Amerika waarschijnlijk) is dat als je eten besteld het woord Small niet bestaat. Het begint gewoon bij Medium. Vind je het gek dat ze met een overgewicht probleem kampen hier! En serieus iedere winkel verkoopt snoep en chips. Ook doodnormale kledingwinkels. Gekke amerikanen..

Tot nu toe heb ik het zeker naar mijn zin hier in Tarrytown. Maar ik kan niet wachten tot het weekend is. Omdat het een beetje prijzig is om iedere dag naar New York te reizen hou ik het maar bij zaterdag en zondag, met soms wel een uitzondering waarschijnlijk.

Nu heb ik wel weer genoeg geschreven voor deze keer. Tot over een paar dagen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 43740

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: