Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Aftellen geblazen! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Aftellen geblazen!

Blijf op de hoogte en volg Jenny

15 Mei 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Kunnen jullie het nog afwachten? Ik heb in ieder geval hele gemixte gevoelens. Aan de ene kant mis ik jullie, mijn familie en vriendinnen, heel erg, maar aan de andere kant gaat de tijd nu wel erg snel en ik ga New York zeker wel missen als ik straks weer thuis ben. Maarja er zit niks anders op dan nog even genieten van de laatste 17 dagen en het meeste eruit te halen. Dan keren we 1 juni terug naar huis zonder te denken, oh had ik dat maar gedaan, of, oh ik had dat eigenlijk nog willen doen..

Afgelopen weekend ben ik met Esmee en Ji naar de Niagara Falls en Toronto geweest. Het was een leuk weekend en de Niagara Falls waren echt heeeel mooi. Op onze eerste avond zouden we gaan kijken naar het nachtzicht van de Falls maar het regende te hard. Alles was mistig en we konden het heel slecht zien. Jammer, maar de volgende dag was het gelukkig wel droog dus toen hadden we eindelijk zicht. En wat voor eentje! Ook hebben we een boottocht gemaakt langs de watervallen, we moesten natuurlijk wel poncho's aan want we kwamen best dichtbij de Falls. Dat moment dat je dan op die boot staat omringt door watervallen is echt super gaaf. Je voelt je zo klein als je omhoog kijkt naar al dat water geweld om je heen.. Heel indrukwekkend! Aan het einde van de tocht was ik doorweekt, ondanks de poncho. De mascara zat op mijn voorhoofd maar het liefst ging ik gewoon nog een keer op die boot.
Vanwege de mist die altijd bij de Niagara Falls hangt zijn niet al mijn foto's gelukt, en mijn camera werd ook nat, maar met z'n drietjes hebben we denk ik nog wel wat leuke foto's gemaakt.
Toronto was niet zo spannend als ik gehoopt had, en Canada was over het algemeen best wel duur, maar toch leuk om gezien te hebben.

Op de terugweg was het wel "bedakken" om het maar ff op zijn volendams te zeggen. We moesten door de amerikaanse immigratie omdat we het land weer in wilden, en toen bleek dat een van de reizigers, een man uit Taiwan, al langer dan 3 maanden in Amerika was en geen visum had. Nouja, dat mag volgens de wet niet, en dus mocht ie het land niet meer in. We moesten allemaal weer terug door de Canadese immigratie en toen nog een stuk rijden om de man ergens af te zetten zodat hij zelf kon zorgen dat ie weer thuis kwam, want hij moest zo snel mogelijk terug vliegen naar zijn eigen land. Door dit geintje hebben we in totaal 3 uur in die bus bij de immigratie gestaan. Heel fijn. Toen we eindelijk weer aan het rijden waren vlogen ineens twee van de nooduitgang ramen open achterin de bus. Ondanks pogingen om de buschauffeur te laten stoppen, bleef hij in de eerste instantie gewoon doorrijden, zelfs toen één van de ramen eraf werd geblazen door de wind. Tegen de tijd dat de chauffeur eindelijk stopte was het raam al ver weg en moesten we dus bibberend doorrijden tot we ergens konden stoppen voor lunch, terwijl de chauffeur het raam maakte. Oftewel, karton voor het raam plakte met tape.. We hadden ook wat reizigers uit Australië in de bus, en eentje daarvan was vrachtwagenchauffeur en die kon voelen dat de banden van de bus versleten waren, en daardoor was er veel meer vibratie, waardoor dus de nooduitgang ramen open gevlogen zijn. Oftewel, gebrek aan onderhoud. Niet bepaald wat je zou verwachten van een professioneel tour bedrijf. Vandaar ook dat wij besloten hebben de (!verplichte!) fooi van 8 dollar per dag niet te betalen voor de laatste dag. Dat viel niet in goede aarde bij de reisleidster die dreigde om het alsnog van mijn creditcard af te halen, want daar had ik de reis mee betaald. Leuk feit is ook dat de Australiërs hetzelfde als ons deden, maar dat accepteerde ze wel gewoon. Nou, ik ben jong maar niet dom dus dat kind kan de boom in. Als zij het van mijn creditcard af wil schrijven dat mag ze dat proberen maar volgens mij is ze dan gewoon illegaal bezig.

Ondanks deze toestand heb ik zeker genoten van het weekend. Lekkere bedden, goeie douches en een prachtige omgeving.

Ik kan hier op deze site maar een beperkt aantal foto's zetten, dus op facebook staan er meer. Of ik kan ze gewoon laten zien als ik terug ben, want dat is tenslotte ook al bijna!

Zaterdag gaan we naar Coney Island. Dat is een schiereiland met een strand en een kermis dus als het een beetje mooi weer is moet dat wel een leuke dag worden.

Verder heb ik nog twee dingen op de planning staan; 30 mei komt mijn favoriete schrijfster signeren in New York, echt heeeeeel cool dus daar moet ik zeker heen! En 31 mei is mijn laatste dag dus dan nog één keertje naar Manhattan, afscheid nemen van Times Square, Central Park etc en dan is mijn reis écht ten einde..

Dikke knuffel en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 43698

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: