Nieuwe roomies - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Nieuwe roomies - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Nieuwe roomies

Blijf op de hoogte en volg Jenny

07 April 2013 | Verenigde Staten, Tarrytown

Na bijna 3 weken de kamer heerlijk voor mezelf te hebben gehad, kreeg ik dan de afgelopen dagen eindelijk nieuwe kamergenoten. Beetje jammer want het is super lekker als je zelf kan bepalen hoelaat het licht uit gaat en hoelaat die 's ochtends weer aangaat en gewoon privacy te hebben. Maarja je kan niet alles hebben. Gelukkig zijn mijn nieuwe kamergenoten aardiger dan ik verwacht had. Eerst kwam er donderdag een duits meisje die hier voor 4 weken is en gister een chinees meisje die maar 2 weken blijft. Het zijn allebei geen druktemakers tot nu toe, dus ik denk dat ik het wel uit kan houden met ze. Vond het wel grappig dat ze allebei hele grote ogen kregen toen ik vertelde dat ik hier al sinds september ben..

Verder gaat het hier gewoon allemaal zijn gangetje. Het weer is beter, het weerbericht zegt zelfs dat het boven de 20 graden gaat worden de komende week. Heerlijk, want dat zonnetje geeft me altijd meteen een goed humeur.

De lessen zijn ook interessant. Ik zit nu op het allerhoogste niveau en dat valt te merken ook. Ik moet echt wel opletten en moeite doen om bij te blijven, vooral als het over grammatica gaat want daar snap ik de ballen niet van. Ik heb al die regeltjes nooit begrepen. Ik weet gewoon dat je iets zó moet zeggen maar als je me dan vraagt waarom je dat op die manier zegt dan heb ik geen antwoord. Het komt gewoon natuurlijk. Helaas wil mijn lerares dat we alle regels ook weten dus dat wordt nog hard werken de komende weken. Wat ik echt verschrikkelijk vind is dat we iedere 2 weken een presentatie moeten geven. Ik zou serieus nog liever iedere dag een essay schrijven. Gelukkig hebben we maar 7 mensen in de klas. Allemaal meiden. Zo zie je maar, misschien is het vrouwelijke geslacht dan toch beter in engels!

Ben al een beetje begonnen met kijken naar vacatures maar van wat ik tot nog toe heb gezien word ik nog niet echt hoopvol. Mocht iemand iets tegenkomen dan hoor ik het graag.

Weinig nieuws verder dus ik laat het hier maar bij.
Dikke knuffel!

  • 07 April 2013 - 20:12

    Geke Visser:

    Haha, grammatica helden for the win (a)
    Succes :D

  • 07 April 2013 - 20:12

    Geke Visser:

    Haha, grammatica helden for the win (a)
    Succes :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 43697

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: