Gezocht: Zebrakoffer - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Gezocht: Zebrakoffer - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Gezocht: Zebrakoffer

Blijf op de hoogte en volg Jenny

23 December 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Allereerst moet ik nog even zeggen dat ook de laatste dagen van mijn vakantie in Nederland ook heel leuk waren. Ben heel blij dat ik mijn familie, vriendinnen etc. heb gezien. Natuurlijk is het dan weer moeilijk om te vertrekken maar ik heb er zeker geen spijt van dat ik terug naar NL ben gegaan.

En dan de terugreis. Donderdagochtend om 09:50 uur vertrok ik vanaf schiphol naar Frankfurt waar ik 2 uur en 40 minuten moest wachten op mijn volgende vlucht. Mijn koffer was doorgelabeld, wat wil zeggen dat ik daar in Frankfurt niet naar om hoefde te kijken, ze zouden hem op mijn vlucht naar New York zetten. Nou was ik daar al niet helemaal gerust op, maar wat doe je eraan?

Uiteindelijk weet ik niet eens meer hoelaat ik op JFK aankwam want door al die ellende daar, ben ik dat allemaal vergeten. Wat ik wel weet is dat ik zodra ik bij de bagageband aankwam al het gevoel had dat mijn koffer er niet tussen zou zitten. Vraag me niet waarom, maar het is gewoon zo. En uiteindelijk klopte mijn gevoel. Ik moest vervolgens naar de bagage service waar ze probeerde mijn koffer te traceren maar het nummer wat ik bij inchecken in Amsterdam gekregen had leverde niks op. Handig! Vervolgens heeft ze mijn gegevens genoteerd en de beschrijving van mijn koffer en verzekerde ze me ervan dat hij diezelfde avond of anders de dag erna bij me afgeleverd zou worden. Ik vroeg me meteen af hoe ze dat kon weten als ze hem niet eens kon traceren maar goed, op naar huis! Al met al heeft die hele reis 21 uur geduurd. En inmiddels is het bijna 3 dagen later en heb ik nog steeds geen koffer.
Delta Airlines heeft me laten weten dat ze wachten op informatie van KLM en dan kunnen ze mij pas een update geven over mijn koffer. Dat is, omdat mijn eerste vlucht met KLM was en de tweede met Delta. Maar KLM heeft geen haast want die laten voorlopig nog op zich wachten.

Ik heb er inmiddels weinig vertrouwen meer in dat mijn koffer nog boven water komt (ja ik ben een pessimist, maar dat is algemeen bekend) maarja wie weet!
Bijna alles wat in mijn koffer zat was nieuw, en het is ook wel allemaal vervangbaar maar het waren wel gewoon mijn spullen. En ik vind het heel erg klote dat die nu weg zijn. Ik wil er niet eens aan denken wat ik allemaal heb uitgegeven aan alles wat er in mijn koffer zit. En de cadeautjes die ik voor mijn vriendinnen hier had gekocht zijn dan ook weg. Ik baal echt enorm! Dat snap je..

Ik hou jullie op de hoogte. Mocht mijn koffer nog aankomen dat meld ik dat meteen!

Met mijzelf gaat het wel goed, ik heb vrijdag de hele dag in bed gelegen omdat ik me niet zo geweldig voelde. Ik ben ZO verkouden dat wil je niet weten. Zaterdag ben ik naar Manhattan gegaan, want er zitten ook wel wat dingen in mijn koffer die ik echt nodig heb, dus moest ik maar wat nieuwe spullen kopen ter vervanging. Vandaag is het zondag, oftewel luierdag. Misschien dat ik even Tarrytown inga voor wat frisse lucht, maar misschien blijf ik ook wel gewoon de hele dag gezellig naar Serious Request luisteren op mijn laptop. Ik zie wel. Het is vakantie, dus wie doet me wat!

Groetjes vanuit Tarrytown

  • 23 December 2012 - 19:57

    Pa:

    Daar is je reisverzekering voor! Dus opschrijven wat er allemaal in de koffer zat en wat het kostte. Nu weet je het nog.

  • 23 December 2012 - 20:50

    Jenny Buijs:

    Ja ik heb vrijdag alles al meteen opgeschreven. En van wat ik hier heb gekocht heb ik alle bonnetjes nog dus dat zit wel goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 43700

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: