Geslaagde week - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu Geslaagde week - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Jenny Buijs - WaarBenJij.nu

Geslaagde week

Blijf op de hoogte en volg Jenny

12 November 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ik heb een leuke week achter de rug.
Eerst heb ik dinsdag een tatoeage laten zetten, wat best pijnlijk was trouwens maar ik ben er heel blij mee! :D
Vervolgens was toen ik die avond thuiskwam de wifi weer terug!! Eindelijk weer gewoon op mijn eigen laptop op internet in plaats van in de rij staan voor 10 computers en dan als er eentje vrij komt wie er het snelste naartoe rent.. En al mijn tv-serie's weer kijken!

Ook vond ik de schoolweek best wel leuk. Wat vooral komt door onze leraar. Dat is een flinke verbetering met mijn eerdere lerares die ons nooit huiswerk gaf en wiens lessen eigenlijk altijd saai waren. Mijn nieuwe leraar, Robert, is heel grappig en lacht om alles. We krijgen nu iedere dag huiswerk en iedere vrijdag een toets. Eindelijk het échte werk. Nu leren we tenminste wat. Vrijdag kregen we het laatste half uur les in country line dancing. Hoewel ik het na 10 minuten al opgaf was het wel heel grappig.
's Avonds zijn we naar the Perks of Being a Wallflower geweest in de Palisades Mall. Leuke film en leuke avond, hoewel Aldara en Victor die de hele avond naast me zaten te zoenen flink irritant waren, maargoed.

Zaterdag was er een schooluitje naar de Woodbury Common Outlets, maar uiteindelijk zijn we met onze eigen taxi gegaan ipv met school want dat was goedkoper. Het is niet iets waar je zomaar eventjes naartoe gaat want het is bijna een uur rijden maar ik had nogal wat nodig en ik wou er ook echt heel graag naartoe, zoek de Woodbury Commons maar eens op op google. 220 outlet winkels. Welke vrouw wil dat nou niet? En het was zeker de moeite waard. Het was net een soort mini stad gevult met alleen maar winkels. Marifer was er heilig van overtuigd dat het Santa's village was. Het was er echt heel gezellig met de kerstversiering en kerstmuziek overal. En de kortingen waren echt enorm. Soms wel tot 70%. Ik ben nu helemaal klaar voor de winter. Truien, een vest die van binnen zo zacht is dat je hem nooit meer uit wilt trekken, nieuwe schoenen want mijn favoriete paar is zo'n beetje stuk, warme loungebroeken, laarzen en een winterjas. Nu mag die sneeuw wel komen van mij! Helaas was die er afgelopen week al, het enige minpuntje aan de hele week.
Woensdag sneeuwde het van 's ochtends tot 's avonds laat en er lag een flink pak aan het einde van de dag. Sneeuwliefhebbers waren al sneeuwpoppen aan het maken en sneeuwbalgevechten aan het houden. Maar iedereen die mij een beetje kent weet wat voor een hekel ik aan sneeuw, kou, ijs en winter heb dus ik bleef veilig binnen. Maar nu ik mezelf eindelijk lekker warm aan kan kleden bouw ik volgende keer ook een sneeuwpop. Moet toch een beetje wennen aan de sneeuw want er gaat hier zeker nog wel wat vallen de komende maanden. Van mij mag het, als ik 13 december maar wel naar huis kan vliegen!

Vandaag (zondag) ben ik samen met nog 27 studenten naar Staten Island geweest waar we vrijwilligerswerk hebben gedaan voor de slachtoffers van Sandy. Echt bizar om te zien tot hoe hoog het water in de huizen daar heeft gestaan (bijna tot het plafond) en om de verhalen te horen van mensen die uit hun raam moesten zwemmen om hun huis uit te komen. Dat kan je je echt niet voorstellen als je daar dan in dat huis staat. We hebben ook nog een kat gered van een mevrouw die een soort van kattenopvang in haar huis had. Er waren al 5 katten levend gevonden, 4 dood gevonden en er waren er nog 4 zoek. Toen we bezig waren het huis leeg te ruimen werd er een kat gevonden in de slaapkamer achter het puin en gelukkig leefde hij nog. Best wel bijzonder na 2 weken! Het was zeker een nuttige dag!

Al met al een goeie week dus! Laten we hopen dat de komende week ook zo is :)

Groetjes vanuit Tarrytown!

  • 14 November 2012 - 22:34

    Anne:

    Erg leuk om je reisverslagen te lezen.

    Groetjes, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Hallo allemaal! Na jaren van dromen gaat het eindelijk gebeuren: Van 20 september 2012 t/m 1 juni 2013 ben ik een inwoner van Tarrytown, New York! Volg hier mijn belevenissen in de geweldigste stad van de wereld!

Actief sinds 05 Mei 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 43706

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 01 Juni 2013

Studie in New York

Landen bezocht: